Gry i rozrywka
Gdy przychodzi czas na relaks…

Domino

3 kwietnia 2012

2Na miejscu H do końca rozgrywki nie pojawi się już żadna połówka kamienia – musiałaby to bowiem być trójka (wyznaczony już rytm pionowy) i jednocześnie jedynka, piątka lub czwórka (nie wyznaczony jeszcze rytm poziomy). Na miejscach I i K mogą się pojawić tylko piątki, rozbudowujące pionowy rytm 5, 5, 5… Na miejscu L może się pojawić tylko piątka, rozbudowująca określony już rytm poziomy 4, 2, 1, 3, 5… Podobnie na miejscu 0 może się pojawić tylko czwórka. Na miejscu M może się znaleźć jedynka lub piątka (rozbudowa rytmu poziomego), a także dwójka (wyznaczenie rytmu poziomego: 2, 4, 3, 2, 4, 3, 2…). Wreszcie na miejscu N może się pojawić tylko dwójka (rozbudowa rytmu 5, 2, 3, 5…). Gracz, który w swojej kolejce dokłada do układu jakiś kamień, ma obowiązek dołożyć go tak, by przedłużyć co najmniej dwa rytmy (poziome, pionowe lub jeden poziomy i jeden pionowy). Czasem, ale rzadko, udaje się przez dołożenie jednego kamienia przedłużyć trzy rytmy (dwa poziome i jeden pionowy lub dwa pionowe i jeden poziomy). Po dołożeniu kamienia przez gracza oblicza się liczbę połówek kamieni dwóch (lub więcej) rytmów przez niego przedłużonych (licząc w tym również połówki kamienia właśnie dołożonego) i mnoży je przez siebie; tę liczbę punktów otrzymuje gracz za dołożenie kamienia. Jeśli dokładany kamień jest dubletem, zdobywa podwójną liczbę punktów. Istnieje jedna ważna zasada: kolejne kamienie można dokładać do układu poziomo lub pionowo z jednym wyjątkiem – nie mogą się w układzie znaleźć cztery kamienie przylegające do siebie dłuższymi bokami ani w pozycji poziomej, ani pionowej. W przykładzie zilustrowanym na rysunku D49 na polach C-E i D-F nie moina położyć żadnego kamienia poziomo. Można tylko układać na nich połówki kamieni w pozycji pionowej. Rozgrywka dobiegnie końco, gdy jeden z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kamieni (nie otrzymuje za to żadnej premii) lub gdy nikt nie może już do istniejqcego układu dołożyć żadnego kamienia.

Kategorie: Domino | Tagi: , , ,

Czas

4 lutego 2012

34Czas jest na pewno jedną z ważniejszych rzeczy jakich potrzebujemy do gry w RPG. Mając przykładowo godzinę wolnego, nie mamy nawet co przymierzać się do sesji. Na grę najlepiej poświęcić co najmniej kilka godzin, a niekiedy najlepszym rozwiązaniem jest po prostu cały dzień. Taka pojedyncza przygoda może trwać od dwóch do czterech godzin a czasem nawet dłużej. Niekiedy, gdy Mistrz Gry ma dobry pomysł na scenariusz, można grać trzy lub cztery godziny a nawet nie zacząć głównego zadania jakie na nas czeka. Czasem również jedna przygoda jest na tyle rozbudowana, że nie sposób rozegrać jej jednego dnia i trzeba ją podzielić na kilka mniejszych sesji. Wtedy mówimy o takiej przygodzie „kampania”. Takie kampanie są niekiedy tak bardzo rozbudowane, że można w nią grać przez miesiąc, grając 3 razy w tygodniu po kilka godzin. Pomimo poświęconego czasu, myślę że naprawdę warto, gdyż przyjemność płynąca z takiej gry jest niedopisania, pod warunkiem oczywiście iż świat w jakim toczy się rozgrywka nam odpowiada i gra toczy się w sposób płynny bez przestojów i nie ma nudnych fragmentów. Na początek przede wszystkim stworzenie postaci, która będzie mu się odpowiednio grało. Postać w grze najlepiej gdy jest robiona na wzór nas samych. Jednak jak nazwa RPG wskazuję, polega to na wcielaniu się w kogoś innego. Jednak błędem byłoby, gdyby osoba nieśmiała, stworzyła sobie postać imprezowicza, który bez przerwy podrywa dziewki i zaczepia każdego nieznajomego. Taka osoba nie odnalazłaby się w takim charakterze. Najważniejszym obowiązkiem gracza jest czerpanie przyjemności z gry, co oczywiście nie jest to zależne tylko od niego, ale do gry za każdym razem musi podchodzić w sposób optymistyczny, dzięki temu Mistrzowi Gry prowadzi się rozgrywkę w sposób dużo łatwiejszy. Drugą najważniejszą rzeczą jest już wcześniej wspomniane wcielanie się w rolę. Czym lepiej gracz wcieli się w rolę swojego bohatera, tym ciekawsza staję się rozgrywka i dostarcza jeszcze więcej przyjemności. Przykładowo gdy gramy krasnoludem, który jak wiadomo nie przepada za elfami, to nie można podchodzić przyjacielsko do przedstawicieli tej rasy. Jeśli nasz bohater według cech nie jest zbyt inteligentną postacią, to również trzeba wziąć pod uwagę i robić czasem różne nie przewidywalne rzeczy.

Kategorie: RPG | Tagi: , , , , ,