Gry i rozrywka
Gdy przychodzi czas na relaks…

Kontrola ruchu w PS3

7 maja 2012

30Jak zapewne każdemu z nas świetnie wiadomo, konsola Sony Play Station 3 jest jedną ze zdecydowanie najlepszych konsol do gier wideo w chwili obecnej na rynku. Nintendo Wii od chwili wprowadzenia w konsoli do gier wideo Sony Play Station 3 możliwości sterowania gier ruchem odpadło z rywalizacji. Pozostał jeszcze XBOX 360 ze swoim system kontroli ruchów, który został nazwany KINECT. Oczywiście na tym etapie jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, aby móc mówić o tym, która z konsol lepiej wypada właśnie pod owym względem kontroli ruchem. W każdym razie jak najbardziej oczywistą rzeczą jest to, że Sony Play Station 3 jest zdecydowanie najbardziej wydajną maszyną, na której można grać w gry wideo. Procesor Sony Play Station 3 posiada aż osiem rdzeni. Jeden jest główny, a pozostałych siedem jest wyspecjalizowanych w konkretnych zadaniach, co znacznie zwiększa wydajność konsoli Sony Play Station 3 w grach. Oczywiście od niedawna w konsoli Sony Play Station 3 można również sterować gry ruchem. Odbywa się to na zasadzie kamer, które badają nasz ruch. Jest to zupełnie inne rozwiązanie niż w przypadku konsoli XBOX 360 oraz Nintendo Wii. W tej pierwszej bowiem mamy do czynienia z czujnikami ruchu, a w tej drugiej ze specjalnymi kontrolerami ruchu wyposażonymi w czujniki ruchu. Jest za wcześnie, aby powiedzieć, który z tych systemów jest najlepszy. W każdym razie nie ulega żadnym większym wątpliwościom, że konsola do gier wideo Sony Play Station 3 jest wręcz wyśmienitym sprzętem, jak najbardziej godnym naszej uwagi. Konsolę Play Station 3 wyróżniają przede wszystkim naprawdę bardzo bogate możliwości multimedialne. Play Station 3 posiada bowiem możliwość odczytywania filmów na Blu-ray i DVD, muzyki i zdjęć z sieci lokalnej oraz dodatkowo jeszcze z wszelkiego rodzaju nośników USB takich jak na przykład pendrive, dyski twarde, aparaty cyfrowe oraz odtwarzacze muzyki. Co więcej, w Play Station 3 dość znacznie rozwinięta w stosunku do poprzednich konsoli marki Sony została obsługa Internetu. Play Station 3 ma wbudowaną przeglądarkę internetową, która to umożliwia nam oczywiście przeglądanie stron WWW. Ponadto Play Station 3 ma również sieć PlayStation Network, która to umożliwia nam granie w gry w trybie multiplayer, przechowywanie listy przyjaciół oraz naprawdę wręcz bardzo łatwy kontakt z nimi. Mamy tutaj również możliwość grania w gry online oraz możliwość ściągania gier i wszelkiego rodzaju innych materiałów wprost z PlayStation Store. Obsługę konsoli Play Station 3 i korzystanie z Internetu ułatwia nam dość znacznie możliwość podłączenia komputerowych myszek oraz klawiatur. Warto nadmienić, że w Play Station 3 kompatybilne są wszystkie na USB oraz większość na Bluetooth. Jednakże trzeba także przyznać, że większość gier z nich nie korzysta. Wbudowane w konsoli do gier Play Station 3 złącze Ethernet oraz obsługa sieci bezprzewodowych Wi-Fi umożliwiają naprawdę wręcz bardzo łatwe podłączenie konsoli Play Station 3 do Internetu. Jak więc świetnie wręcz widać, możliwości multimedialne konsoli Play Station 3 są naprawdę olbrzymie.

Kategorie: Konsole | Tagi: , , , , , ,

Przykład rozgrywki RPG

5 lutego 2012

36O ile gracze nie muszą się jakoś specjalnie przygotowywać do sesji (jedyny wyjątek to początek gry, gdzie muszą się zapoznać z zasadami) to Mistrz Gry jest w zupełnie innej sytuacji. Niekiedy wymyślanie bardzo dobrej i ciekawej przygody trwa bardzo długo. Oczywiście można wymyślać na bieżąco w trakcie gry, ale to na pewno nie będzie to samo. Mistrz Gry przed wymyśleniem przygody, powinien zapoznać się z bohaterami graczy, uwzględnić ich poziom oraz profesję. Wiadomo, że inna przygoda będzie odpowiednia dla magów, a inna dla specjalistów od walki wręcz a jeszcze inna dla złodzieji. Następnie najważniejsza rzecz, czyli główny cel przygody, czy gracze będą musieli poskromić jakiegoś potwora, wykraść tajne informację, czy wykonać zlecenie dla kupca. Po wymyśleniu głównego celu, należy obmyśleć plan wprowadzenia graczy w przygodę czyli jak się dowiedzą o tym zleceniu, czy zostaną do niego zmuszeni, czy tak ich poprowadzić by wykonali je z własnej woli. Jedną z ostatnich rzeczy jest obmyślenie końcówki przygody, czyli co gracze za to dostaną, czyli przygoda pójdzie w pełni po ich myśli czy zastosować zaskakującą końcówkę? Na koniec trzeba mieć w zanadrzu alternatywne rozwiązania, jeśli gracze nie podejmą się zadania lub jeśli zrobią coś czego nie przewidzimy. Rozgrywka w grę RPG, czyli po prostu gra, nazywa się sesją. Aby mogła się ona odbyć potrzebny jest oczywiście Mistrz Gry, posiadający pewny pomysł (scenariusz). Czyli zadanie, które ma dla graczy, oraz jak do niego doprowadzi. Jednak najlepsi Mistrzowie Gry potrafią sobie poradzić również bez pomysłu i wymyślać wszystko na bieżąco. Poniżej zaprezentuje przykładową sesję, oczywiście w maksymalnie skróconej formie. Będzie to fragment początku rozgrywki, środka i samej końcówki. Początek: MG: „Wszyscy znajdujecie się w ciemnym pomieszczeniu. Nie wiecie skąd się tu znaleźliście, jedyne co pamiętacie to wielką popijawę w karczmie” Gracz1:”Wstaje, próbuję sprawdzić czy mam wszystkie swoje przedmioty przy sobie” Gracz2:”Sprawdzam po omacku czy na ścianie znajduje się jakieś okno albo drzwi”. Teraz fragment środka przygody: MG: „Gdy podróżujecie spokojnie lasem a słońce mocno świeci nad waszymi głowami, niespodziewanie zza krzaków wybiegają 4 orki i biegną na was” Gracz1: „Wyciągam miecz jak najprędzej i atakuje gdy tylko będą w zasięgu” Gracz2: „Skoro jest czarodziejem, to rzucam na nich kulę ognia”. A teraz końcówka przygody: Gracz1: „Oddaje skradziony łup właścicielowi karczmy” Gracz2: „Pytam się go czy możemy liczyć na nagrodę” MG: „Oczywiście, właściciel dzieli się z wami pieniędzmi i dziękuje wam za pomoc”.

Kategorie: RPG | Tagi: , , , , , , ,